torsdag 11. mars 2010

Comments and such

fant endelig ut at man kan adde en sånn kommentator boks her og der fant jeg faktisk folk som har lest bloggen, moro tenkte jeg.

Jeg spør:
Hvorfor går man ned på et nivå hvor man går til det steget og bruker ord som retardet, get a brain etc etc. Dette beviser faktisk at enkelte personer velger å ty til nedlatende ord for deretter å tro at de har vunnet noe, men da sier jeg bare dette - Gratulerer, du har nettopp vært nedlatende mot en person på nettet - Be proud!
eller som de sier "You have won the internet!"

Er ikke det at jeg er lei av jobben - Men jeg er lei av folk som ikke forstår den virkelige grunnen til at vi er der - Jeg viser til et innslag på NRK for en stund tilbake hvor det var en sikkerhetsekspert fra et eller annet land som klaget på at sikkerheten på flyplassene er dårlig, det blir fokusert for mye på væske og ting som kan virke smålig.

Jeg sier meg enig i de punktene der. Sikkerhetskontrollene rundt i den vide verden fokuserer for meget på væsker og ting som er smålige og som ikke har noen betydning, eller er det bare dårlig forklart fra ESA og de etatene som driver med sikkerhet?

Grunnen til at det finnes en sikkerhetskontroll er nettopp på grunn av folk som vil skade flytrafikk, altså gjøre anslag mot generell flytrafikk som vil da føre til store økonomiske tap for flyselskap, og ikke stopper det bare der, men tenk på de som har investert millioner i aksjer i ymse selskap som er avhengig av fly?

Tror ikke kapteinen på et fly vil ha en virrevapp nede på airpron som har det enda målet med å skade han.


Jeg føler ikke noe behov for å forsvare meg mot folk som bruker nedlatende ord, det viser bare at jeg har truffet den berømte spikeren midt på hodet.
Vil da bare si en ting, hvordan ville du ha reagert hvis du har hatt en ansatt som jobber på en flyplass som går opp i trynet ditt og sier "jeg skal nok ta deg etter jobb, møtes på parkeringa"

Ville du heller ha utagert via en blogg eller via fysisk vold? Spør deg selv og tenk igjennom -
Ville du heller hatt en ordensvakt som knekker kølla di eller vil du heller at den samme dørvakten tilbringer en time eller to foran en PC og får utagert via en blogg?

Det er meningen at bloggen skal provosere men det er også meningen at du som ikke jobber innenfor sikkerhetsbransjen tenker faktisk over din egen oppførsel, nå skal ikke jeg drive noe korstog, for det tror jeg ville vært en evigvarende hobby-

Ja og en ting til - Er det noe rart jeg blir provosert når voknse folk sier til sine barn "Pass deg for den vekteren der, ellers tar han deg"


ExCon

Ingen kommentarer:

 
Tilpasset søk